آيت‌الله سيد محمدرضا مدرسي يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه "پنهان كردن اهداف پست و پليد در پشت نقاب‌هاي زيبا ابزار شناخته شده تشنگان قدرت و نمونه‌هاي زيادي از آن در تاريخ موجود است "، افزود: حتي در زمان پيامبر (ص) خواستند عليه خود پيامبر از مسجد و خانه خدا استفاده كنند كه با نزول وحي توطئه آنان برملا شد.
وي در ادامه افزود: در زمان علي(ع) خوارج با آيات قرآن عليه حضرت شعار ص مي‌دادند و معاويه با بر نيزه كردن قرآن در مقابل ايشان ايستاد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: در روز عاشورا ابن سعد عبارت يا خليل الله اركبي بكار برد كه برگرفته از عبارت پيامبر (ص) در تعقيب مفسدين في الارض بود و وقاحت را تا بدآنجا در روز عاشورا به كار بردند كه براي كشتن فرزند پيامبر و امام معصوم فرياد تكبير سر دادند.
مدرسي يزدي خاطر نشان كرد: رضا شاه پيش از رسيدن به قدرت هيئت‌هاي عزاداري را همراهي مي‌كرد و خود را در زمره آنان معرفي مي‌كرد اما پس از قدرت يكي از جنايت‌هاي بزرگ او ممانعت شديد از بر پايي مجالس عزاداري بود.
اين استاد حوزه تاكيد كرد: آمريكا پر مدعاترين دولت در زمينه حقوق بشر است در حالي كه ركورد دار نقض حقوق بشر در جهان است، اگر عده‌اي اهل تكبير و نماز و اسلامند تعهد خود را به احكام اسلام نشان دهند.
وي با تاكيد بر لزوم هوشياري مردم در مقابل دشمنان، افزود: استكبار جهاني دشمن زخم خورده پر طمع و سيري ناپذير ايران اسلامي است و از آنجا كه در مقابله متعارف نتوانسته به اهداف براندازنده خود برسد در كمين فرصت‌هاي جديد است و اندكي غفلت از مسئولين يا مردم چه بسا خسارت‌هاي جبران ناپذيري را به كشور تحميل كند.
مدرسي يزدي با اشاره به اينكه مردم و مسئولين بايد بيداري و هوشمندي خود را به تمام زمينه‌هاي نيروهاي نوين سرايت دهند و ابزار دفاع نرم و سخت را در هر شرايطي داشته باشند، تصريح كرد: مردم بايد قدرت‌هاي دشمن را بشناسند و روزنه‌هاي نفوذ آن را ببندند و به ويژه نيروي‌هاي را كه آگاهانه يا ناآگاهانه در خدمت گرفته تحت كنترل مناسب قرار دهند.
عضو فقهاي شوراي نگهبان به كارهاي زمين مانده دولت نهم اشاره كرد و گفت: با وجود خدمت بسيار زيادي كه دولت نهم ارائه داده است مسلماً هنوز كاستي‌هاي زيادي در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي موجود است.
وي در ادامه اضافه كرد: در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد با يك خيزش علمي تربيتي عظيم ارزش‌ها را در جامعه تعيق و توسعه بيشتر داد با روش‌هاي علمي تربيتي ارزش‌هاي مثبت را تبيين كرد و گسترش داد و ارزش‌هاي منفي را نيز با روش‌هاي مناسب از جامعه نفي كرد و در اين راستا از همه اهرم‌هاي عقلي و عقلايي بهره برد.
اين استاد حوزه تصريح كرد: محدود نمودن روش‌ها ناشي از عدم درك صحيح زمان و مسائل اجتماعي و فرهنگي است و در زمينه اقتصاد مسائل زياد است و من در اينجا به يك نكته اشاره مي‌كنم و آن اينكه در اجراي سياست‌هاي كلي اصلي 44 و واگذاري بخش اصلي اقتصاد به مردم توجه كافي به روح اين سياست‌هاي ابلاغي از جانب مقام معظم رهبري بشود.
مدرسي يزدي افزود: روح اين سياست‌ها بكار گيري توانايي و ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اداره اقتصاد و خلاقيت آن در توسعه كشور است و اين هدف تنها با واگذاري سهام به هر طريق عملي نمي‌شود بلكه بايد بخش خصوصي احساس مسئوليت كند در اداره بنگاه‌هاي اقتصادي تا توانايي‌هاي و ظرفيت‌هاي آن به فعليت برسد.
وي در رابطه با توقعات مردم از دولت دهم، گفت: مهمترين توقع از دولت دهم توجه به گذشته دولت و رفع كاستي‌هاي كه علي رغم خدمت‌هاي بسيار زياد آن در برخي موارد مشهود بود.
عضو فقهاي شوراي نگهبان تصريح كرد: توجه بشتر به ارشادات مراجع بزرگوار و روحانيت، تقويت اتاق‌هاي فكر، مشاور بيشتر با صاحب نظران و تعامل با مجلس و چنان كه از مجلس هم توقع مي‌رود بالاترين همكاري و تعامل را با دولت دهم داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا